Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра педагогіки та суспільних наук >
Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10075
|
Название: | МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА В КОНТЕКСТІ АКТУАЛЬНИХ ПІДХОДІВ ДО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ У ВИЩІЙ ШКОЛІ |
Авторы: | Синявська, Лариса Іванівна |
Ключевые слова: | студент викладач заклад вищої освіти музей музейна педагогіка особистісний розвиток готовність викладача до застосування музейної педагогіки |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | ПУЕТ |
Аннотация: | Об’єкт дослідження ‒ музейна педагогіка в контексті особистісно-розвивальних завдань вищої освіти.
Предмет дослідження ‒ педагогічні умови ефективного застосування музейної педагогіки у вищій школі.
Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні переваг музейної педагогіки при реалізації гуманітарного складника вищої освіти та в розробці педагогічних умов її ефективного застосування.
У роботі використано комплекс взаємодоповнюючих методів дослідження: теоретичних: аналіз напрацювань у сфері застосування музейної педагогіки при підготовці фахівця в системі вищої освіти; порівняння, аналіз, синтез, абстрагування, систематизація емпіричних даних; теоретичне моделювання педагогічних умов ефективного застосування музейної педагогіки у вищій школі як особистісно-розвивального чинника; емпіричних: зовнішнє та включене спостереження, анкетування, тестування, опитування, констатувальний педагогічний експеримент для перевірки рівня готовності викладачів до застосування у навчальному процесі та позааудиторній роботі музейної педагогіки; статистичних: аналітична та статистична обробка дослідницьких даних.
Наукова новизна та теоретичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вперше:
– розроблено педагогічні умови ефективного застосування музейної педагогіки у практиці формування у майбутніх фахівців ціннісного ставлення до культурної спадщини українського народу. В контексті суб’єкт-суб’єктного підходу до організації освітнього процесу у вищій школі було виділено два блоки таких умов: 1. пов’язаний з характеристиками студента (блок адресата); 2. пов’язаний із характеристиками викладача (блок адресанта, або ж методичний блок);
– визначено поняття «музейна педагогіка» у двох його основних значеннях. Було встановлено полісемію терміну «музейна педагогіка», зумовлену багатогранністю функцій музейного закладу в суспільстві. Поширеними є такі його значення, як - використання музейного середовища в якості додаткового освітнього простору при вирішенні завдань дошкільної, шкільної та вищої освіти (саме в такому значенні ми його, переважно, вживаємо) та - діяльність музейного закладу, що поєднує культурно-просвітницьку та навчально-виховну спрямованість
удосконалено:
− методику проведення занять із застосуванням методів музейної педагогіки;
подальшого розвитку набули:
– теоретичні положення професійної підготовки майбутніх викладачів закладів вищої освіти до здійснення ефективної навчальної діяльності.
Практичне значення результатів дослідження полягає в розробленні рівнів, показників та критеріїв готовності викладача до проведення занять з елементами музейної педагогіки.
Матеріали роботи можуть бути використані у процесі професійної підготовки викладачів закладів вищої освіти та фахівців суміжних педагогічних спеціальностей, у системі післядипломної освіти педагогічних працівників. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10075 |
Располагается в коллекциях: | Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|