Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра педагогіки та суспільних наук >
Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10077
|
Название: | КОНФЛІКТОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИКЛАДАЧА В КОНТЕКСТІ ЙОГО ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ |
Авторы: | Безпалий, Михайло Станіславович |
Ключевые слова: | проектування навчального процесу |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | ПУЕТ |
Аннотация: | Об’єктом дослідження є конфліктологічна майстерність викладача як ознака і умова його педагогічної майстерності.
Предмет дослідження ‒ формування конфліктологічної компетентності викладача засобами тренінгових технологій.
Мета дослідження: з’ясувати зміст конфліктологічної компетентності викладача в контексті його педагогічної майстерності та визначити можливості застосування тренінгових технологій при її формуванні.
Методи дослідження. Теоретичні методи – аналіз та систематизація наукових даних з проблеми дослідження конфліктологічної компетентності викладача; моделювання; зіставлення та узагальнення дослідницьких даних;
Емпіричні методи: зовнішнє та включене спостереження; бесіда; анкетування як метод збору конфліктологічної інформації.
Наукова новизна та теоретичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вперше:
– було зіставлено і проаналізовано компоненти педагогічної майстерності та конфліктологічної компетентності викладача як взаємообумовлюючі і взаємодоповнювальні характеристики педагога;
– визначено методичні вимоги щодо застосування тренінгових технологій з метою підвищення конфліктологічної компетентності викладача;
– уточнено зміст понять «конфліктологічнв компетентість викладача» (комплексна властивість, що інтегрує здатність і готовність педагога вищої школи ефективно взаємодіяти в конфлікті, орієнтуючись при цьому на взаємовигідне задоволення потреб та інтересів усіх учасників конфліктної ситуації й реалізуючи стратегію співпраці як найбільш виграшну в педагогічній взаємодії», «конфліктологічний тренінг» – метод навмисних змін людини, спрямований на особистісно-професійний розвиток комунікативної компетентності через набуття, аналіз, осмислення і доповнення власного досвіду регулювання конфліктів у груповій взаємодії;
– систематизовано й узагальнено виявлені можливості й обмеження застосування тренінгових технологій підвищення конфліктологічної компетентності педагогів.
удосконалено:
− теоретичні й методичні засади підготовки педагога вищої школи до врегулювання конфліктів у освітньому процесі;
подальшого розвитку набули:
– теоретичні положення щодо структури і особливостей конфліктологічної компетентності педагога вищої школи.
Практичне значення результатів дослідження полягає в з’ясуванні, систематизації й узагальненні складників конфліктологічної компетентності викладача як предмета вдосконалення в процесі навчання та самоосвіти. Дослідницькі матеріали можуть бути використані в роботі магістратури з педагогіки вищої школи, аспірантури, в ході післядипломної освіти та самоосвіти викладача. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10077 |
Располагается в коллекциях: | Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|