Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра педагогіки та суспільних наук >
Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10080
|
Название: | «ФОРМУВАННЯ КОНСТРУКТИВНОГО СТИЛЮ СПІЛКУВАННЯ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОЇ ШКОЛИ» |
Авторы: | Дерпач, Інна Федорівна |
Ключевые слова: | спілкування стиль спілкування конструктивний стиль спілкування деструктивний стиль спілкування студентська академічна група комунікативний тренінг |
Дата публикации: | 2020 |
Аннотация: | Об’єктом дослідження є стиль спілкування майбутніх фахівців у студентському віці.
Предмет дослідження ‒ формування конструктивного стилю спілкування майбутнього фахівця у закладі вищої освіти.
Мета дослідження: полягає у теоретичному обгрунтуванні, практичній розробці та експериментальному застосуванні тренінгових форм роботи з майбутніми фахівцями з менеджменту для формування в них конструктивного стилю спілкування.
Методи дослідження. теоретичні: аналіз педагогічної літератури для визначення поняттєво-категоріального апарату дипломної роботи; систематизація, узагальнення і порівняння проаналізованих теоретичних джерел із проблеми конструктивного стилю спілкування майбутнього фахівця в закладі вищої освіти для визначення специфіки проблем, що виникають у їхньому міжособистісному спілкуванні; моделювання з метою розроблення моделі підготовки студентів до конструктивних ділових взаємин (на засадах тренінгової діяльності);
– емпіричні: діагностичні – анкетування, інтерв’ювання, самооцінювання, експертне оцінювання, бесіди зі студентами та педагогами, педагогічний експеримент (констатувальний та формувальний) для перевірки ефективності розроблених тренінгів спілкування для майбутніх фахівців у галузі менеджменту організацій;
Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше:
– розроблено тренінгові заняття для поліпшення соціально-психологічного клімату в студентській групі як моделі ділових стосунків, що впливає на формування в поточному спілкуванні студентів їхніх ділових комунікативних навичок;
– визначено поняття «конструктивний стиль спілкування майбутнього менеджера», під яким розуміємо здатність майбутнього фахівця психологічно інтегруватися в колективі на засадах взаєморозуміння і взаємоприйняття, здатності вирішувати намічені справи без створення надмірного психоемоційного напруження та негативізму, та уточнено поняття «ділові стосунки в студентському колективі», що стосується аналізу та оцінки взаємин між майбутніми фахівцями в процесі спільної навчальної роботи;
удосконалено:
− методику і зміст підготовки майбутніх менеджерва організацій в аспекті формування у них готовності до конструктивного професійного спілкування;
подальшого розвитку набули:
– теоретичні положення щодо професійної підготовки майбутніх менеджерів до професійного спілкування та щодо організації взаємин у студентській групі як колективі людей, поєднаних спільною діяльістю.
Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає у: розробленні низки тренінгових завдань, спрямованих ситуативно – на поліпшення соціально-психологогічного клімату в групі, а концептуально – на формування у майбутніх менеджерів спрямованості на конструктивне вирішення проблем, що виникають у взаєминах.
Матеріали роботи можуть бути використані у процесі професійної підготовки студентів усіх спеціальностей, у системі післядипломної освіти керівників різних ланок |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10080 |
Располагается в коллекциях: | Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|