|
Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра педагогіки та суспільних наук >
Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10096
|
Название: | ЕТИКА ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ ЯК ФАКТОР ПРОФЕСІЙНОСТІ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА |
Авторы: | Дубовик, Катерина Миколаївна |
Ключевые слова: | педагогічне спілкування педагогічна комунікативна компетентність стилі педагогічного спілкування етичні принципи педагогічного спілкування |
Дата публикации: | 26-Янв-2021 |
Аннотация: | Об’єкт дослідження – спілкування як характеристика людського буття.
Предмет дослідження – педагогічне спілкування як умова, суть і результат освітніх практик.
Мета дослідження – аналіз особливостей педагогічного спілкування, визначення його механізмів та етичних принципів.
Методи дослідження. Для вирішення вказаних завдань, досягнення мети використовувався комплекс взаємодоповнюючих методів дослідження, зокрема: 1) теоретичні: загальнонаукові (аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, систематизація, класифікація); системне вивчення філософської, педагогічної та психологiчної літератури, законодавчих i нормативно-правових документiв; аналiз, синтез, порівняння – з метою з’ясування стану розроблення досліджуваної проблеми, розкриття сутності поняття «педагогічне спілкування», «комунікативна компетентність»; узагальнення – для формування висновків за розділами, загальних висновків;
2) емпіричні: опитування, бесіди з викладачами, студентами, спостереження для виявлення проблемних питань педагогічного спілкування та вироблення практичних настанов для подолання комунікативних бар’єрів і конфліктів та досягнення ефективної педагогічної взаємодії.
Наукова новизна та теоретичне значення отриманих результатів полягає в тому, що в магістерській роботі теоретично обґрунтовано зміст і значення комунікативної компетентності педагога, яка ґрунтується на організації особистісно спрямованої взаємодії у системі «викладач-студент», формах і методах студентоцентрованого навчання; уточнено зміст понять «педагогічне спілкування», «стилі педагогічного спілкування»; подальшого розвитку набуло визначення етичних принципів педагогічного спілкування в умовах зміни комунікативних практик.
Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в уточненні і доповненні змісту лекційних курсів, упрoвадженні дидактичних матеріалів для семінарських і практичних занять, які розкривають механізми формування комунікативної компетентності, причини комунікативних бар’єрів та методи їх подолання. Теоретичні положення, практичні напрацювання, викладені в роботі, можуть використовуватися педагогічними працівниками вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації, під час написання навчальних посібників, курсових і дипломних робіт. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10096 |
Располагается в коллекциях: | Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|