Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин >
Матеріали конференцій (ННІДО МЕМЕВ) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/11228

Название: The competitive strategy of «Nike, Inc.» in the global sportswear market
Авторы: Анво, Олувафемі Омодежі
Туль, Світлана Іванівна
Ключевые слова: competitive strategy
sportswear market
transnational corporations
global strategic management
Дата публикации: 2021
Издатель: ПУЕТ
Библиографическое описание: Anwo O., Tul S. I. The competitive strategy of «Nike, Inc.» in the global sportswear market. Актуальні питання розвитку науки та забезпечення якості освіти у ХХІ столітті : тези доповідей ХLІV Міжнародної наукової студентської конференції за підсумками науково-дослідних робіт студентів за 2020 рік (м. Полтава, 30–31 березня 2021 р.) : у 2 ч. Полтава : ПУЕТ, 2021. Ч. 1. C. 330-332.
Аннотация: The ability to build a transnational organizational capacity is a crucial factor in the international competitive environment that can help a firm respond to changes in a dynamic environment. Since the rapid pace of globalization has rendered conventional business practices obsolete, it is critical for managers of transnational corporations (TNCs) to have a global mentality in order to be successful. Global strategic management has emerged as a result of the international activities of the company. Therefore, the study of competitive strategies of international companies is relevant today.
URI: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/11228
ISBN: 978-966-184-407-9
Располагается в коллекциях:Матеріали конференцій (ННІДО МЕМЕВ)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Anwo O.pdf950,38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь