Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра маркетингу >
Матеріали конференцій (ННІДО Ма) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/14878
|
Название: | Сучасні маркетингові digital тренди для підвищення конкурентних переваг підприємства |
Другие названия: | CURRENT DIGITAL MARKETING TRENDS TO INCREASE
THE COMPETITIVE ADVANTAGES OF THE COMPANY |
Авторы: | Захаренко-Селезньова, Анжела Миколаївна |
Ключевые слова: | маркетинг digital тренди маркетингові тренди маркетинг підприємства конкурентоспроможність конкурентні переваги marketing digital trends marketing trends enterprise marketing competitiveness competitive advantages |
Дата публикации: | Дек-2024 |
Издатель: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Захаренко-Селезньова А. М. Сучасні маркетингові digital тренди для підвищення конкурентних переваг підприємства // Економіка та суспільство. – 2024. – Вип. 69. – DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-98 |
Аннотация: | Стаття присвячена виявленню сучасних маркетингових digital трендів, для підвищення конкурентних переваг підприємства та вплив digital трендів на конкурентоспроможність. Проаналізовано наукові дослідження що пов’язані як з питаннями підвищення конкурентних переваг підприємства, так і з застосуванням digital тенденцій. Досліджено та поєднано сучасні digital тренди щодо удосконаленням конкурентоспроможності. Окреслено вимоги сьогодення задля підвищення конкурентних переваг підприємства через дотримання основних позицій. Виокремлено основні маркетингові digital тренди за 2024 рік і спрогнозовані на 2025 рік. Визначено загальні маркетингові тенденції на 2025 рік. Доведено що для успішного функціонування підприємства в умовах високої конкуренції бажано вже сьогодні сконцентрувати зусилля на перспективних маркетингових тенденціях які стрімко змінюються, а підприємствам необхідно пристосуватись до маркетингових digital трендів щоб залишатись конкурентоспроможними та потужними гравцями у сучасному ринку. The article is devoted to the identification of modern marketing digital trends to increase the competitive advantages of the enterprise and the impact of digital trends on competitiveness. The competitive advantages
of enterprises, taking into account the complexity of the military situation in the country, depend not only on the successful use of modern marketing tools at the enterprise, but also on how prospective marketing trends will be applied and adapted to increase the competitive advantages of the enterprise. Scientific works related both to the issues of increasing the competitive advantages of the enterprise and to the application of digital trends have been studied. Modern digital trends regarding improving competitiveness were analyzed and combined. Today's
requirements for increasing the company's competitive advantages through compliance with the main positions of marketing trends are outlined. The main digital marketing trends for 2024 and forecast for 2025 are highlighted.
General marketing trends for 2025 have been determined. It has been proven that for the successful functioning of the enterprise in conditions of high competition, it is desirable to concentrate efforts on promising marketing trends that are rapidly changing. The complex application of modern marketing digital trends to increase the competitive advantages of the enterprise helps to improve marketing efforts as much as possible, reduce their cost, and also increase profit on invested funds. Of particular importance is the digital environment, which allows enterprises to quickly respond to changes in the market in terms of consumer behavior. Digital marketing tools also enable realtime feedback and instant response, as well as capture and use data to make immediate changes to your marketing strategy based on consumer response.Therefore, this opportunity provides an increase in return on investment indicators, as enterprises have the opportunity to systematically improve their work, quickly optimize marketing messages and improve information transmission channels in accordance with previously received customer data.
Which is the main advantage of the company's competitiveness. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/14878 |
Располагается в коллекциях: | Матеріали конференцій (ННІДО Ма)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|