|
Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра правознавства >
Статті (ННІДО П) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/15267
|
Название: | Юридична аргументація у процесі вивчення історико-правових дисциплін: інноваційні підходи у підготовці майбутніх правників в контексті реформи юридичної (правничої) освіти |
Другие названия: | Legal argumentation in the process of studying disciplines of legal history: innovative approaches in the training of future lawyers in the context of legal education reform |
Авторы: | Орел, Вікторія Анатоліївна Orel, Viktoriia |
Ключевые слова: | компетентнісний підхід компетентність правник правнича освіта цивілізаційний підхід юридична аргументація мультикультурність історія права реформа reform competence approach competence lawyer legal education civilization approach legal argumentation multiculturalism legal history |
Дата публикации: | 2025 |
Издатель: | Національний університет «Львівська політехніка» |
Библиографическое описание: | Орел В. (2025) Юридична аргументація у процесі вивчення історико-правових дисциплін: інноваційні підходи у підготовці майбутніх правників в контексті реформи юридичної (правничої) освіти. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: "Юридичні науки". Том. 12, № 1 (45), С. 173-184. Orel, V. (2025). Legal Argumentation in the Process of Studying Disciplines of Legal History: Innovative Approaches in the Training of Future Lawyers in the Context of Legal Education Reform. Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Legal Sciences. Vol. 12, No. 1 (45), pp. 173-184. |
Аннотация: | У статті констатовано необхідність глибоких змін національної судової системи в контексті європейська та північноатлантичної інтеграції України. Реформа юридичної (правничої) освіти відіграє ключову роль у трансформації судових інституцій та приведенні їх у відповідність до вимог Європейської комісії. Проєкт Концепції реформи юридичної освіти вказує на невідповідність змісту та якості підготовки правників сучасним вимогам і викликам демократичного суспільства. У документі окреслено масштаби проблеми, її чинники, мету та стратегічні завдання реформи. Водночас автором запропоновано включення до проєкту Концепції реформи юридичної (правничої) освіти історико-правові освітні компоненти, що базуються на цінностях демократії, верховенства права, прав людини.
Досліджено специфіку навчання аргументації під час опанування дисциплін історико-правового напряму в закладах вищої освіти, які готують майбутніх правників, з урахуванням реформування юридичної (правничої) освіти. Запропоновано інтеграцію цивілізаційного підходу, сучасних методик викладання та інноваційних форм і методів навчання для формування у здобувачів вищої освіти загальних та спеціальних компетентностей та досягнення відповідних результатів навчання. Обґрунтовано важливість історико-правових знань для формування юридичної аргументації, критичного мислення та проведення ефективного правового аналізу.
Розглянуто сучасні методи професійної підготовки майбутніх юристів, зокрема акцент зроблено на проблемному навчанні, що включає мультимедійні та інтерактивні лекції, практичні заняття в малих групах, лабораторні роботи, самостійну роботу студентів і консультації з викладачами. Підготовка правників здійснюється в умовах активного впровадження цифрових технологій, що зумовлює необхідність використання інноваційних освітніх інструментів, включаючи дистанційні курси, відеоплатформи та інші цифрові ресурси для створення доступного та якісного контенту.
Особливу увагу приділено активним методам викладання дисциплін історико-правового напряму, серед яких аналіз конкретних правових ситуацій, мозковий штурм, кейс-метод, ситуативне моделювання та метод занурення. Зазначено важливість ситуативно-рольових та інтелектуальних ігор, які сприяють розвитку професійних компетентностей студентів, таких як аргументація, критичне мислення та правовий аналіз. Використання інтерактивних підходів забезпечує залучення студентів до активної пізнавальної діяльності та сприяє формуванню конкурентоспроможних фахівців у сфері права. The article states the need for fundamental changes in the national judicial system in the context of Ukraine’s European and North Atlantic integration. The reform of legal education plays a key role in the transformation of judicial institutions and bringing them in line with the requirements of the European Commission. The project of the Concept of Legal Education Reform points to the inconsistency of the content and quality of legal education with the modern requirements and challenges of a democratic society. The document outlines the scale of the problem, its factors, the purpose and strategic objectives of the reform. The author proposes to include educational components of legal history, which based on the values of democracy, the rule of law, and human rights in the project of the Concept of Legal Education Reform. The article reviews the specifics of teaching argumentation in the course of mastering the disciplines of legal history in higher education institutions which prepare future lawyers, with due regard for the reform of legal education. The author proposes to integrate the civilizational approach, modern teaching methods and innovative forms and methods of teaching to form general and special competencies in higher education students and achieve the relevant learning results. The importance of historical and legal knowledge for the formation of legal argumentation, critical thinking and effective legal analysis is substantiated.
The article examines modern methods of professional preparation of future lawyers, with a particular emphasis on problem-based learning, including multimedia and interactive lectures, small group workshops, laboratory work, independent work of students and consultations with teachers. The training of lawyers is carried out in the context of active implementation of digital technologies, which necessitates the use of innovative educational tools, including distance learning courses, video platforms and other digital resources to create accessible and high-quality content. A particular attention is paid to active methods of teaching disciplines of legal history, including analysis of specific legal situations, brainstorming, case method, situational simulation and immersion method. The author emphasizes the importance of situational role-playing and intellectual games that contribute to the development of students’ professional competencies, such as argumentation, critical thinking and legal analysis. The use of interactive approaches ensures the involvement of students in active cognitive activities and contributes to the formation of competitive legal specialists. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/15267 |
ISSN: | 2415-3818 Друкований 3041-122X Онлайн |
Располагается в коллекциях: | Статті (ННІДО П)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|