Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра педагогіки та суспільних наук >
Статті (ННІДО ПСН) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/15684

Название: Концептуальні засади психоедукації як методу психологічної допомоги.
Авторы: Тодорова, Ірина Степанівна
Бульченко, Дмитро Володимирович
Ключевые слова: психологічна допомога
психоедукація
активне соціально-психологічне пізнання (АСПП)
емпауермент
вища освіта
професійна підготовка психолога
Дата публикации: Июл-2024
Издатель: «Наукові інновації та передові технології»
Библиографическое описание: Тодорова І.С., Бульченко Д.В. Концептуальні засади психоедукації як методу психологічної допомоги. «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). 2024. Випуск Nº7(35). С. 1103-1116. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-7(35)-1103-1116
Серия/номер: Серія «Психологія»;
Аннотация: У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти застосування психоедукації як одного з методів надання психологічної допомоги. В умовах, коли значна частина населення країни перебуває у стані стресу, тривоги, невизначеності, емоційної нестабільності, переживання втрат, спричинених війною, суттєво зросла потреба у проведенні психоедукаційних заходів. Авторами узагальнено закордонні та вітчизняні практики застосування психоедукації в різних сферах психічного здоров’я. Проведено огляд емпіричних досліджень результативності психоедукації у міждисциплінарному науковому просторі психології, психотерапії, психіатрії. Схарактеризовано особливості мети, змісту та методів психоедукації у межах найбільш поширених психологічних напрямів. Визначено функції психоедукації в методі активного соціально-психологічне пізнання (АСПП). Розглянуто підходи до використання поняття психоедукації, запропоновано розширене тлумачення ролі та змісту психоедукації як невід’ємної складової консультативної та психокорекційної роботи психолога. Психоедукація розглядається як структурований і специфічний метод надання знань, формування вмінь та навичок, корекції хибних уявлень, установок, переконань щодо психічного здоров'я, вона допомагає клієнту усвідомлено співпрацювати з психологом, збільшує його прихильність до процесу консультування та психотерапії, спрямовує на позицію суб'єкта, якій бере на себе відповідальність за власний психічний стан. Узагальнено принципи та правила застосування психоедукації, механізми психоедукаційного впливу на отримувачів психологічної допомоги. Для оцінки готовності психолога до проведення психоедукації, запропоновано аксіологічний, гносеологічний, операційний та рефлексивний критерії. Представлено тематичний зміст спеціальної навчальної дисципліни «Психоедукація: теорія та практика».
URI: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/15684
Располагается в коллекциях:Статті (ННІДО ПСН)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Тодорова&Бульченко_2024 _Концептуальні засади психоедукації.pdf263,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь