Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра економічної кібернетики, бізнес-економіки та інформаційних систем >
Статті (ННІДО ЕКБІС) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/2625

Название: Формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України
Авторы: Безпарточний, Максим Григорович
Ключевые слова: торговельні підприємства
конкурентне середовище
споживчий ринок
інфраструктура
Дата публикации: 20-Май-2015
Издатель: Мукачівський державний університет
Серия/номер: Економічні науки;С. 61-67
Аннотация: Мета статті: здійснити дослідження формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України за допомогою моніторингу ринкових показників; запропонувати модель та механізми забезпечення ефективного формування конкурентного середовища. Методика дослідження: використано економіко-статистичні і графічні методи при оцінці показників господарської діяльності торговельних підприємств; методом узагальнення визначено ключові чинники формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України. Результати: з метою формування конкурентного середовища господарювання досліджено динаміку кількості торговельних підприємств в Україні, проведено оцінку обсягів гуртового та роздрібного товарообігу, визначено темпи зміни платоспроможного попиту споживачів та індекс споживчих цін, здійснено аналіз структури товарообігу та визначено питому вагу імпорту продукції, досліджено темп зростання курсу валютного курсу. Встановлено, що на формування конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України здійснює вплив ринкова інфраструктура та державне регулювання. Ринкова інфраструктура сприяє ефективному здійсненню торговельного процесу, якісному обслуговуванню та задоволенню потреб споживачів. Державне регулювання спрямовано на створення сприятливих умов щодо ефективного здійснення та розвитку господарської діяльності торговельних підприємств, дотримання антимонопольного законодавства, нормативно-законодавчих актів щодо ліцензування, сертифікації продукції, захисту прав споживачів. Акцентовано увагу на територіальній ознаці споживчого ринку, що за соціально- економічними та іншими показниками впливає на формування конкурентного середовища споживчого ринку. Наукова новизна: запропоновано модель конкурентного середовища господарювання торговельних підприємств на споживчому ринку України та механізми забезпечення ефективності. Практична значущість: використання результатів дослідження сприятиме ефективності функціонування та розвитку торговельних підприємств, інших суб’єктів інфраструктури споживчого ринку України, а також дозволить здійснювати моніторинг чинників впливу на формування конкурентного середовища, удосконалити окремі аспекти чинного законодавства щодо розвитку внутрішньої торгівлі.
URI: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/2625
ISSN: 2313-8114
Располагается в коллекциях:Статті (ННІДО ЕКБІС)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Bezpartochnyi.pdf771,68 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь