Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра економічної кібернетики, бізнес-економіки та інформаційних систем >
Статті (ННІДО ЕКБІС) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/2886

Название: Ринкові механізми управління ціноутворенням туристичних підприємств
Другие названия: Market mechanisms of pricing management of tourism enterprises
Авторы: Іванова, Валентина Василівна
Ivanova, Valentina
Ключевые слова: pricing
tourism enterprise
management
usefulness of the tourism product
demand
price
modeling
ціноутворення
туристичне підприємство
управління
корисність туристичного продукту
попит
ціна
моделювання
Issue Date: 2015
Библиографическое описание: Іванова В. В. Ринкові механізми управління ціноутворенням туристичних підприємств / В. В. Іванова // Економічний форум. - 2015. - № 3. - С. 294-299.
Аннотация: The article offers to include the usefulness of the tourism product (services) for the consumers in the process of pricing management. The methods of game theory to identify the possible pricing strategies of the tourism enterprises are offered to use. The impact of the emergence of a new competitor on the pricing process is considered. The article provides an economic and mathematical analysis of the impact of prices on the productive performance of the tourism enterprises.
URI: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/2886
Appears in Collections:Статті (ННІДО ЕКБІС)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ecfor_2015_3_47.pdf464,4 kBAdobe PDFView/Open
Resume.pdf126,87 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback