Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Сектор документознавства та інформаційної діяльності в економічних системах (архів) >
Статті (ННІДО СДІДЕС) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/3437

Название: Управління інноваціями за методологією збалансованої системи показників на прикладі нафтосервісної компанії
Другие названия: Innovations managementaccording to the balanced corecard methodolody on the example of oilservice company
Авторы: Макарова, М. В.
Щербань, А. А.
Ключевые слова: збалансована система показників
нафтосервісні підприємства
інноваційна діяльність
стратегічне управління
стратегічна карта
ERP-система
Дата публикации: 2013
Издатель: Маріупольський державний університет
Библиографическое описание: Макарова М. В. Управління інноваціями за методологією збалансованої системи показників на прикладі нафтосервісної компанії [Електронний ресурс] / М. В. Макарова, А .А. Щербань // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Економіка. - 2013. - Вип. 6. - С. 14-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vmdu_ek_2013_6_4
Аннотация: У статті визначено сутність методології збалансованої системи показників, проаналізовано застосування даної методології в управлінні інноваціями у нафтосервісних підприємствах.
Описание: The article outlines the essence of the balanced scorecardmethodology,application of this methodology inoilservices companies` management was analyzed. First and foremost, the implementation of the BSC methodology for auto service company is the concentration of efforts on strategic directions for the company. The second result is the existence of strategic objectives in each unit . The third result - the possibility of a clear understanding of the impact of actions. The presence of each objective indicators of achievement allows each participant in the process to understand their role in implementing the strategy. Finally, the fourth result - monitoring and control of the process of implementation of the strategy " top- downward ." Balanced Scorecard as any other management tool should be adjusted during the development of the company and changes in the external environment. The environment in which it operates oilfield service company Schlumberger, very dynamic, resulting in a permanent adjustment of strategic objectives, which, in turn, requires constant updating of indicators to achieve these goals, including on innovation management company.
URI: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/3437
Располагается в коллекциях:Статті (ННІДО СДІДЕС)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Управління інноваціями за методологією збалансованої системи показників на прикладі нафтосервісної компанії.pdf412,61 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь