Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра менеджменту >
Статті (ННІДО М) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/8288
|
Название: | АНАЛІЗ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ |
Авторы: | Чайка, Інна Петрівна |
Ключевые слова: | аналіз ринок вищої освіти заклад вищої освіти рейтинг університетів рейтинг університетів |
Дата публикации: | Мар-2020 |
Издатель: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. |
Библиографическое описание: | Галицький економічний вісник, № 1 (62) 2020 https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01 |
Аннотация: | Присвячено дослідженню сучасного стану ринку послуг вищої освіти України в ракурсі
геополітичних впливів. На основі аналізу даних Державної служби статистики України вивчено динаміку
кількості закладів вищої освіти (ЗВО) ІІІ–ІV рівнів акредитації та чисельності студентів, що в них
навчаються, внаслідок політичних подій в останні п’ять років. Як результат, визначено регіони, які
сьогодні лідирують за кількісними показниками надання послуг та ті, які втратили лідерські позиції з
огляду на зазначене вище. Досліджено внутрішньоукраїнські рейтинги університетів для формулювання
висновку щодо якісних показників освітніх послуг. Такі рейтинги експерти формують, прагнучи
збалансовано врахувати показники створення нових знань і практичного впровадження останніх
результатів у розвиток суспільства. З’ясовано, що не всі регіони, які лідирують за кількісними
показниками надання послуг вищої освіти, є лідерами за якісними показниками цих послуг. На основі
аналізу міжнародних рейтингів систем вищої освіти представлено динаміку ефективності системи
вищої освіти України в 2016–2018 роках та наведено порівняльну характеристику досягнень національної
системи з лідерами рейтингу й системами освіти країн, що посіли місця поряд з Україною. Досліджено
досягнення України з якості освітніх послуг порівняно з іншими країнами на основі рейтингу оцінювання
системи вищої освіти країн у цілому, а не окремих ЗВО (за аналогічний період). З’ясовано, що в
досліджуваному періоді Україна продемонструвала значне зростання в рейтингу, але це зростання не
можна однозначно трактувати як суттєве покращення самої системи вищої освіти. На рейтинг
значною мірою вплинув факт покращення доступу міжнародної спільноти до фінансових та деяких інших
даних, які раніше було важко врахувати. Як результат, у роботі на основі аналізу статистичних даних
та дослідження різноманітних національних і міжнародних рейтингів доведено, що не зважаючи на
суттєві геополітичні виклики національна система вищої освіти України інтернаціоналізується у
полікультурний світовий простір, покращуючи кількісні та якісні показники діяльності. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/8288 |
ISSN: | 2409-8892 |
Располагается в коллекциях: | Статті (ННІДО М)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|