|
Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра менеджменту >
Статті (ННІДО М) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/8310
|
Название: | КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК СКЛАДНИК МАРКЕТИНГУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ |
Авторы: | Чайка, Інна Петрівна |
Ключевые слова: | корпоративна культура маркетингове управління механізм маркетингового управління холістичний маркетинг внутрішній брендинг інформаційно-комунікативний простір концепція спільної цінності маркетинг 3.0 |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | ПРИДНІПРОВСЬКА ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ |
Библиографическое описание: | СХІДНА ЄВРОПА: ЕКОНОМІКА, БІЗНЕС ТА УПРАВЛІННЯ: науковио-практичний журнал |
Аннотация: | У статті досліджено роль корпоративної культури у формуванні механізму маркетингового управління
закладом вищої освіти (ЗВО). На основі узагальнення досліджень у царині маркетингового менеджменту
і корпоративної культури запропоновано маркетинговий вимір корпоративної культури ЗВО. Наведено
авторське бачення ролі внутрішнього брендингу в маркетинговому управлінні ЗВО як основи формування
корпоративної культури, частини стратегії внутрішніх комунікацій. Аргументована необхідність фор-
мувати бренд закладу освіти відповідно до цінностей і переконань його споживачів і стейкхолдерів. У ро-
боті запропоновано напрям подальшого розвитку маркетингу в національних освітніх закладах на основі
концепції створення спільної цінності. Запропоновано освітньому закладу формувати свій механізм мар-
кетингового управління на основі цінностей всіх його стейкхолдерів та закріпити цей пріоритет на кор-
поративному рівні як частину корпоративної культури, основний стандарт поведінки. |
Описание: | The article is devoted to the study of the role of corporate culture in the formation of the marketing management
mechanism of a higher educational institution (HEI).The definitions of corporate culture have been generalized. It
has been proven that the corporate culture of HEI must contain models of behavior that help to achieve strategic
goals in the market and are shared by all its employees. On the basis of a summary of research in the field of marketing
management and corporate culture, the marketing development of HEI corporate culture is proposed. The
main components of corporate culture at different levels of HEI marketing management are summarized, namely at
the levels: external marketing, internal marketing, and interactive marketing. The author's vision of the role of internal branding in the marketing management of HEI as the basis of corporate culture formation and a part of the internal
communications strategy is presented. The work on the internal branding development is necessary for the understanding
of each employee's personal contribution to the development of the university and level of their responsibility
for this development. As a result, a sustainable motivational space is created that engages all employees in the
consumer development process. The necessity of forming the brand of an educational institution in accordance with
the values and beliefs of its consumers and stakeholders is proved. In this article we propose the directions of the
formation of systematic tools of internal branding based on academic integrity, active interaction with students and
stakeholders, further development of marketing in national educational institutions based on the concept of creating
shared value. We propose that the educational institution form its own marketing management mechanism based on
the values of all its stakeholders and consolidate this priority at the corporate level as a part of the corporate culture,
the main standard of behavior. The author’s vision of the genesis of marketing of higher educational institution is also
presented in the article. As a result of the proposed innovations, the HEI will be able to initiate social and economic
transformations, influence on the solution of actual social problems.
Key words: corporate culture, marketing management, marketing management mechanism, holistic marketing,
internal branding, information and communication space, the concept of shared value, marketing 3.0 |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/8310 |
ISSN: | (Online): 2518-1971 |
Располагается в коллекциях: | Статті (ННІДО М)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|