Електронний архів Полтавського університету економіки і торгівлі >
Навчально-науковий інститут денної освіти >
Кафедра педагогіки та суспільних наук >
Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10097
|
Название: | ПРИНЦИПИ ГЕНДЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПАРАДИГМИ |
Авторы: | Ярова, Юлія Федорівна |
Ключевые слова: | гендерна педагогіка гендерні стереотипи гендерна експертиза навчальних матеріалів прихований навчальний план гендерночутливі освітні практики |
Дата публикации: | 26-Янв-2021 |
Аннотация: | Об’єкт дослідження – теорія гендерного підходу в педагогіці.
Предмет дослідження – гендерний підхід як інноваційний інструмент сучасної трансформації освіти і формування нових актуальних педагогічних практик.
Мета дослідження – вивчення теоретичних основ формування гендерно чутливої педагогіки та її освітніх принципів і методик.
Методи дослідження. Для вирішення вказаних завдань, досягнення мети використовувався комплекс взаємодоповнюючих методів дослідження, зокрема: 1) теоретичні: (монографічний, порівняльний, системно – структурний); загальнонаукові (аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, систематизація, класифікація); аналіз психолого-педагогічної, спеціальної літератури з проблем теорії гендеру, гендерної соціалізації, гендерної стратифікації суспільства, законодавчої та нормативної документації з питань гендерної стратегії в освіті, узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду формування гендерної педагогічної компетентності та методик гендерної експертизи освітніх практик;
емпіричні: опитування, бесіди з викладачами, студентами, спостереження для виявлення гендерно маркованих проблем та вироблення методики гендерно толерантної педагогіки.
Наукова новизна та теоретичне значення отриманих результатів полягає в тому, що в магістерській роботі уточнені передумови інституціоналізації гендерних досліджень та гендерної педагогіки як нового напрямку педагогічного знання; виявлені фактори гендерної асиметрії в системі освіти і відтворення гендерних стереотипів; розкрито зміст поняття «гендерна компетентність» та доведено, що підвищення гендерної компетентності педагога є важливою умовою зниження гендерної сегрегації і гендерної нерівності в освітній сфері та в інших формах соціальної активності. |
URI: | http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/10097 |
Располагается в коллекциях: | Кваліфікаційні роботи (проєкти) бакалаврів та магістрів (ННІДО ПСН)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|